duminică, 16 septembrie 2012

Cuvintele care ti se refuza

Stau in fata laptopului si incerc sa leg aproximativ 300 de cuvinte pentru un nenorocit de abstract ca sa pot participa si eu la o conferinta- mersul la conferinte face parte din obligatiile mele de doctorant pe care anul trecut le-am cam evitat cu glorie si elan. Stiu titlul, stiu ce voi prezenta timp de aproximativ 20 de minute dar nu se leaga blestematiile astea de cuvinte cat  sa iasa un abstract cat de cat decent care sa-mi asigure accceptul pe lista celor care isi vor sustine lucrarile. Nu se leaga si pace. Am impresia ca-mi danseaza cuvintele prin fata ca niste copii rasfatati care-ti scot limba si-ti spun ca ei nu au chef sa intre in casa pentru ca vor sa se mai joace.
Am impresia ca mi se refuza cuvantul care nu vrea si nu vrea sa intre cuminte in pagina abstractului meu. Cumva nu ma mira am mai patit-o si nu cred ca sunt singura. Eu una am patit-o cand mi-am scris lucrarile de licenta si de dizertatie cand stateam cu saptamanile si ma holbam la ecranul laptopului ca debila in speranta ca poate poate se vor lega cuvintele cat de cat ca sa mai adaug niste pagini la lucrare. 
Am mai patit-o si cand cuvintele au refuzat sa se verbalizeze lipindu-se cu incapatanare de buze, refuzand sa treaca de hotarul asta si sa ia forma unui sunet. Si mi s-au refuzat cuvintele nu numai o data, mi s-au refuzat cand a trebuit sa scriu, dar mi s-au refuzat si cand a trebuit sa spun ceva. 
Ni se refuza cuvintele din lipsa de inspiratie, writer's block cum spun englezii, dar ni se refuza cuvintele si din teama sau din orgoliu, cand nu stim cum sa ne alegem cuvintele care fug si tot fug de noi spunandu-ne "nu asa, nu e bine asa, reformuleaza, nu trebuie sa ma alegi pe mine, nu redau chiar tot ce vrei sa spui, nu am culoarea potrivita, nu pot reda tot ceea ce simti."
Fugim dupa cuvinte iar ele ni se refuza cu incapatanarea dorintei care nu se mai indeplineste pentru ca nu am stiut cand sa-i dam drumul ca sa se poata indeplini. Ni se refuza cuvintele potrivite doar atunci cand vrem sa tragem de ele, dar ni se supun cand renuntam sa le mai cautam cu atata indarjire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu